Subject: Elujõu kongressi pöördumine
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 18 Nov 2024 09:09:29 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud  ministrid  Signe Riisalo ja Riina Sikkut  koos ametiisikutega

Käesolevaga edastame Teile  manuses  29. juunil  2024  toimunud Eesti II
elujõu kongressi pöördumise  teksti, millega nõustus rõhuv enamus
kongressi toimkonna koosseisust. Pöördumine  viibis, sest Kongressi
algsele tekstile tehti kohapeal mitmeid täiendusi ja  ettepanekute osa
ärgitas  toimkonnas põhjalikku arutelu. Tulid ju paljud ettepanekud
koondada üheleheküljeliseks pöördumiseks  „Austatud Eesti avalikkus,
Riigikogu, Vabariigi President ja Vabariigi Valitsus“.  Riigiabi meil
kasutada ei olnud, mis kinnitab trendi riigi võõrandumisest oma rahvast.
25 aasta eest toimunud kongressi valitsus    toetas,  ministeeriumite
nõunikud  osalesid kongressi ettevalmistamisel ja tollane haridusminister
aitas kulusid kanda.

Täiendavat teavet kongressi kohta saab järgmistest põhilistest
allikatest:

- Raamatukogudele edastatud:  „Eesti II elujõu kongress Tartu Maarja
kirikus 29. juunil 2024.a. Ettekannete kogumik. Auratrükk, Tallinn-Tartu,
2024“

 - Rahvusraamatukogu hallatavas digaris  on lugemiseks ja salvestamiseks
ettekannete kogumik aadressil
https://www.digar.ee/arhiiv/nlib-digar:1024828

 - Eesti Klubi portaalis on jälgitavad Kongressi ettekanded YouTube
formaadis

aadressil  https://www.eestiklubi.ee/videod/

- Eesti Klubi portaalis on kättesaadav ülevaade elujõu kongressidest 1999
ja 2024
https://www.eestiklubi.ee/wp-content/uploads/2024/10/EEkongressid1999ja202
4.pdf

-   artikkel Postimehes
https://arvamus.postimees.ee/8117211/jaak-uibu-valitsusasutused-ekslevad-r
ahvastikukriisis-nagu-hiired-tuules

Endiste riigiametnikena teame riigivõimu koormat ja suurt vastutust. Teame
ka, et

riik ei suuda ilma rahva kaasamiseta sündimust tõsta, seepärast peaksid
ametnikud huvitatud olema rahva hulgast laekunud nõuannetest. Paraku
valitsusasutuste hoiak on ikka  veel  tõrjuv nende suhtes, kes
rahvastikukriisi pärast muretsevad.

Kuivõrd tegemist on EV Põhiseaduses sätestatud  riigi põhiülesandega, siis
palume meid teavitada, kas olete nõus Pöördumise seisukohtadega või
mitte.

Heade soovidega,

Jaak Uibu D.Sc.

Toompea Haridusseminar

Riigikogu XIII koosseisu Eesti rahvastiku toetusrühma konsultant

Aino Järvesoo auhinna laureaat 2021

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

18. november 2024

Palun kirja registreerimisel mitte rakendada nõuet „Asutusesiseseks
kasutamiseks“.